Home » » Contoh & Panduan Ujian Psikometrik

Contoh & Panduan Ujian Psikometrik

Posted by KISAH VIRAL DUNIA on Monday 9 January 2017

Ujian Psikometrik adalah ujian yang menguji pandangan kita terhadap sesuatu topik. Ianya juga bagi mengetahui bagaimana personaliti kita.Selalunya ianya dijawab dengan dua pilihan jawapan iaitu Ya atau Tidak.

Panduan untuk menjawab:
- Pastikan konsisten di dalam memilih jawapan anda.
- Kerana terdapat soalan yang kadang-kadang berulang tetapi cuma gaya bahasa soalan sahaja yang beza.


ujian psikometrik

Contoh Soalan Psikometrik

1. Saya berharap majikan saya memuji saya melakukan kerja;
A. Ya 
B. Tidak

2. Saya akan melakukan apa sahaj kerja walau diluar bidang tugas saya;
A. Ya
B. Tidak

3. Saya seorang yang pemalu.
A. Ya
B. Tidak

4. Saya suka melakukan banyak kerja pada satu masa.
A. Ya
B. Tidak

5. Saya akan berkata tidak setuju terhadap sesuatu perkara biarpun ianya mengguris hati orang lain.
A. Ya
B. Tidak

6. Saya mudah mesra walaupun dengan orang yang tidak dikenali.
A.Ya
B. Tidak

7. Saya suka melakukan kerja berkumpulan
A. Ya
B. Tidak

8. Saya suka datang awal ke tempat kerja
A. Ya
B. Tidak

9.Saya suka melakukan kerja tanpa pemantauan majikan.
A. Ya
B. Tidak

10. Saya seorang yang berani mencuba.
A. Ya
B. Tidak

Terima kasih telah membaca artikel ini & dipublikasikan oleh KISAH VIRAL DUNIA

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.

PEMBACA