Home » » Petua Kuruskan Badan MUDAH dan SENANG

Petua Kuruskan Badan MUDAH dan SENANG

Posted by KISAH VIRAL DUNIA on Tuesday 10 January 2017

Apakah petua kuruskan badan yang paling berkesan dalam dunia ini? Bercakap mengenai perkara ini. Sebenarnya tidak susah hendak turunkan berat badan dan menjadi kurus jika tahu apa yang kita buat dan tahu apa yang kita makan.

kuruskan badan

Kira Kalori..

Tidak ramai yang tahu berapa kalori perlu di makan setiap hari. Ada yang tidak sedar telah termakan lebih kalori dari yang diperlukan badan. Itu yang menyebabkan badan pun lagi cepat naik.


Petua kuruskan badan dengan limau nipis

Tidak  kurang juga ada yang memberi tips bahawa limau nipis antara petua kuruskan badan. Jika anda amalkan pun pengambilan limau nipis setiap hari, tetapi pemakanan tidak dijaga tetap tidak berguna juga.

Petua kuruskan badan secara tradisional

Secara tradisionalnya, orang dulu-dulu hanya menggunakan herba dan tumbuhan serta buah-buahan. Tidak ada produk-produk macam sekarang. Sebagai contoh, ada yang menggunakan air asam jawa sebagai minuman harian mereka untuk kekal sihat dan mendapat bentuk badan yang diinginkan.

Petua kuruskan badan dalam seminggu

Adakah boleh kuruskan badan hanya dalam seminggu? Ya. Tidak mustahil. Tetapi daripada seorang yang gemuk menjadi seorang yang kurus dalam seminggu adalah satu perbuatan yang tidak sihat. Ianya akan menzalimi badan anda sendiri. Ini kerana badan tidak beradaptasi secara perlahan-lahan kepada bentuk badan ataupun berat badan anda. Ini yang kebanyakkanya dipromosikan oleh produk-produk di luar sana.

Kalau nak turunkan berat badan, biarlah secara sihat.sihat.

Petua kuruskan badan selepas bersalin

Untuk seorang yang berbadan besar secara natural, dan seorang yang berbadan besar selepas bersalin, tidak ada bezanya bagaimana cara untuk anda mengurangkan berat badan. Cuma ikuti cara yang ditunjukkan petua kuruskan badan.

Kalau anda tidak kisah untuk laburkan sedikit duit untuk mendapatkan bentuk badan yang cantik. Lepas ni bolehlah anda berjalan ke tempat kerja, ke luar, tanpa malu. Nak pergi joging di taman pun kurang rasa malu sebab badan dah tak besar macam dulu. 

Apa yang saya maksudkan, laburkan duit sedikit sahaja untuk dapatkan panduan dari A sehingga Z bagaimana anda boleh turunkan berat badan.. lihat sini --> Petua Kuruskan Badan

Terima kasih telah membaca artikel ini & dipublikasikan oleh KISAH VIRAL DUNIA

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.

PEMBACA