Home » » Contoh Surat Permohonan Kerja Mudah dan Ringkas

Contoh Surat Permohonan Kerja Mudah dan Ringkas

Posted by KISAH VIRAL DUNIA on Sunday 9 October 2016

Adakalanya ketika memohon kerja, bukan resume semata yang diperlukan oleh syaraikat tempat anda memohon kerja. Akan tetapi, surat permohonan kerja juga diperlukan. Surat permohonan kerja diperlukan untuk mengukuhkan lagi kebarangkalian anda dipanggil untuk bekerja. Kali ini kami kongsikan dengan anda contoh surat permohonan kerja yang terbaik.

Berikut merupakan Contoh Surat Permohonan Kerja.


contoh surat permohonan kerja

Contoh Surat Permohonan Kerja


Ahmad Bin Musa
…………………..
…………………..
…………………..
27 November 2015



Syarikat Perusahaan Biskut Sdn.Bhd
…………………..
…………………..
…………………..
Tuan,

Per: Permohonan Jawatan Sebagai ..(isikan nama jawatan)

Saya seperti penama pada resume yang dilampirkan, ingin memohon kerja di syarikat tuan. Segala pencapaian akademik dan juga pengalaman bekerja saya boleh dilihat pada resume yang dilampirkan.
Saya akan memberi sepenuh tenaga dan berusaha untuk bersama-sama memajukan syarikat tuan
02. Saya berharap agar saya mendapat berita baik dari pihak Tuan. 

Sekian,terima kasih diatas kerjasama tuan .

Yang Benar
………………………….
Ahmad Bin Musa

Semoga dengan contoh ini, dapat memberikan anda sedikit idea cara menulis surat permohonan kerja. Semoga anda berjaya mendapatkan kerja yang telah anda pohon.

Terima kasih telah membaca artikel ini & dipublikasikan oleh KISAH VIRAL DUNIA

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.

PEMBACA