Home » , , » Harga Gas Masak LPG 2017 Terkini

Harga Gas Masak LPG 2017 Terkini

Posted by KISAH VIRAL DUNIA on Monday 3 April 2017

Harga Gas Memasak LPG Kekal RM26.60 Bagi Tong 14 Kg. Berapakah harga gas memasak terkini tahun 2017? Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) mengumumkan bahawa harga gas petroleum cecair (LPG) buat masa ini kekal pada kadar harga RM26.60 bagi tong 14 kilogram. Perkara ini telah diumumkan oleh Ketua Setiausaha KPDNKK, Datuk Seri Alias Ahmad seperti yang diputuskan oleh Majlis Ekonomi Negara yang bermesyuarat pada 8 Mac 2015. 

Harga Gas Memasak Terkini Tahun 2017

Sebelum ini Menteri KPDNKK, YB DATO' SRI HASAN BIN MALEK ada mengulas mengenai Harga Gas Masak LPG 2015 Terkini.
"Sebenarnya kita sudah mengadakan perjumpaan dengan mereka yang berkepentingan dalam industri LPG ini. Sudah dua tiga kali kita bermesyuarat tetapi belum ada kata putus mengenai harga baharu LPG kerana ada beberapa masalah teknikal dan juga kerana mengambil (pendekatan) kepentingan rakyat didahulukan.

"Kita akui sejak 16 tahun lalu harga LPG ini tidak pernah dikaji. Berikutan itu, kita mengambil pendekatan mengadakan rundingan baru-baru ini untuk mencari jalan supaya industri LPG ini akan terus berkembang,"

Dengan tiada kenaikan harga baharu LPG buat masa kini, langkah kerajaan ini dilihat sebagai langkah bijak dalam menjaga kepentingan rakyat pada masa kini.


Harga Gas memasak terkini

Berita Terkini : Harga Gas berkuatkuasa pada 1 Julai 2015.

Berikut adalah HARGA SEMASA bagi gas LPG bersubsidi (tong gas memasak) bagi pengguna (ISI RUMAH) khususnya iaitu 10 kg, 12 kg dan 14 kg.


Harga Gas Memasak terkini


harga gas memasak 1 julai 2015
Sebagai panduan, pengguna boleh membuat laporan ke KPDNKK terhadap perniagaan yang tidak beretika dengan merujuk panduan di Aduan KPDNKK. Semoga perkongsian harga gas memasak terkini 2017 bermanfaat buat semua.

Terima kasih telah membaca artikel ini & dipublikasikan oleh KISAH VIRAL DUNIA

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.

PEMBACA